Facebook uveo novi servis: Prijava samoubistva

Društvene mreže, 09.03.2011, 10:12 AM

Facebook uveo novi servis: Prijava samoubistva

Facebook je predstavio servis koji omogućava korisnicima ove društvene mreže da prijave prijatelje koji na stranicama svog profila objavljuju sadržaj koji ukazuje na suicidalne namere.

Obrazac za prijavu nazvan “Report Suicidal Content” ("Prijavi suicidni sadržaj”), traži od onog ko prijavljuje da navede URL stranice na kojoj se nalaze komentari vezani za samoubistvo, puno ime korisnika koji ih je objavio, kao i neke druge podatke. Administratori Facebook-a će pregledati ovakvu prijavu i preduzeti sve raspoložive mere ukoliko je to moguće. Ipak nije jasno šta bi takve mere podrazumevale.

Iako neobičan, ovakav potez najveće svetske društvene mreže nije i neobjašnjiv. Naime, slučaj dvanaestogodišnje devojčice iz države Vašington u SAD, čije je telo policija pronašla u nedelju a koja je nestala pošto je na stranici svog Facebook profila objavila svoju nameru o samoubistvu objašnjava zbog čega su se u kompaniji odlučili na ovakav korak.

I to nije usamljen slučaj. Među mnogim drugim, zanimljiv je i onaj iz decembra prošle godine kada je Simon Bek iz Velike Britanije objavila na svom Facebook profilu, naočigled 1048 Facebook prijatelja, da se predozirala a njena poruka te božićne večeri glasila je: “Popila sam tablete, uskoro ću biti mrtva, zbogom svima.”

Neki od njenih Facebook prijatelja su na ovu objavu odgovorili uvredama i verbalnim ratom koji je usledio među njima samima, ali niko od njih nije pozvao policiju sve do narednog dana kada je Simon već bila mrtva.

Novi servis Facebook-a nalazi se u probnoj fazi a reč je o zajedničkom naporu društvene mreže i organizacije “Samarićani” da pomognu korisnicima pružajući im informacije o tome kako mogu pomoći svojim prijateljima koji se nalaze u nevolji.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Sećate li se svih onih naizgled bezazlenih kvizova na društvenim mrežama? Iako su mnogima zabavni, oni su zapravo ozbiljan rizik za privatnost i b... Dalje

Evropska komisija pokreće istragu o TikToku zbog kršenja zakona EU o zaštiti i privatnosti dece

Evropska komisija pokreće istragu o TikToku zbog kršenja zakona EU o zaštiti i privatnosti dece

Evropska komisija otvorila je istragu o TikToku zbog sumnje da krši pravila Evropske unije o zaštiti dece, transparentnosti oglašavanja, pristupa p... Dalje