Facebook odgovara na optužbe da je svojim partnerima davao pristup porukama korisnika
Društvene mreže, 20.12.2018, 10:30 AM
Kao odgovor na članak Njujork Tajmsa koji je došao u posed dokumenata koji otkrivaju da je Facebook svojim partnerima, velikim tehnološkim kompanijama, omogućavao “poseban”, intruzivniji pristup ličnim podacima korisnika, Facebook je reagovao objašnjenjem zašto je pojedinim partnerima, kao što su Netflix i Spotify, dao pristup privatnim porukama korisnika. I dok su ove kompanije u prvom momentu rekle da ili nisu koristile ovaj pristup ili nisu bile upoznate sa tim, Facebook je objavio tekst na svom blogu u kome je kompanija pokušala da odgovori na pitanja zašto je to bilo uopšte potrebno.
“Optuženi smo da smo našim partnerima otkrivali privatne poruke ljudi bez njihovog znanja. To nije istina”, kažu iz Facebooka.
“Blisko smo sarađivali sa četiri partnera da bismo integrisali mogućnost razmene poruka u njihove proizvode kako bi ljudi mogli da pošalju poruku prijateljima na Facebooku - ali samo ako su izabrali da koriste Facebook Login. Ljudi su mogli da obaveštavaju svoje prijatelje o tome šta slušaju na Spotify ili gledaju na Netflixu, dele foldere na Dropboxu ili dobijaju potvrde o transferima novca preko aplikacije Royal Bank of Canada. O ovim iskustvima se javno raspravljalo. I to je bilo jasno korisnicima i dostupno samo kada su ljudi bili prijavljeni na ove servise preko Facebooka.”
“Da biste na primer napisali poruku Facebook prijatelju iz Spotify, morali smo da damo Spotifyju "pristup pisanju". Da biste mogli da čitate odgovore, morali smo da damo Spotifyju "pristup za čitanje". Pristup za brisanje znači da ako ste obrisali poruku iz Spotify, ona će se takođe izbrisati i sa Facebooka. Niko nije čitao vaše privatne poruke ili pisao poruke vašim prijateljima bez vaše dozvole.”
Ova vrsta integracije je bila "eksperimentalna" i kako tvrde iz Facebooka, ona je ukinuta pre tri godine.
"Ova partnerstva su dogovorena putem ekstenzivnih pregovora i dokumentacije, detaljno kako će treća strana koristiti API i kojim podacima su mogli pristupiti a kojim ne", kažu iz kompanije.
Izdvojeno
Meti kažnjena sa 251 miliona evra zbog povrede podataka 29 miliona korisnika Facebooka 2018. godine
Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je Metu, matičnu kompaniju Facebooka, Instagrama i WhatsAppa, sa 251 miliona evra zbog kršenja Op... Dalje
Jutjuberi na meti hakera: više od 200.000 jutjubera dobilo lažne ponude za ugovore sa poznatim brendovima
Više od 200.000 jutjubera dobilo je ponude za partnerstva i promocije, a iza ove kampanje koja je u toku, a koju su otkrili istraživači platforme z... Dalje
Severnokorejski hakeri na LinkedInu ukrali milione dolara
Za pola godine, grupa povezana sa Severnom Korejom poznata pod imenom Sapphire Sleet ukrala je kriptovalute u vrednosti od više od 10 miliona dolara ... Dalje
Meta uklonila 2 miliona Facebook, Instagram i WhatsApp naloga umešanih u investicione prevare
Meta je uklonila više od 2 miliona naloga sa Facebooka, Instagrama i WhatsAppa koji su povezani sa tzv. „pig butchering“ prevarama i viso... Dalje
Sud presudio da svaki korisnik Facebooka ima pravo na odštetu od 100 evra zbog curenja podataka
Savezni sud pravde (BGH) u Nemačkoj doneo je presudu prema kojoj hiljade lokalnih korisnika pogođenih masovnom krađom podataka na Facebooku imaju p... Dalje
Pratite nas
Nagrade