Facebook najavljuje bolji uvid korisnika u privatnost objavljenog sadržaja
Društvene mreže, 11.04.2014, 09:15 AM
Već smo se navikli na stalne promene na Facebooku koje ipak teško prihvatamo. Ipak, ne moraju sve promene na Facebooku biti neželjene.
Promene koje bi trebalo da omoguće korisnicima bolju kontrolu nad privatnošću, a koje najavljuju iz Facebooka, su više nego dobrodošle imajući u vidu da je mnogim korisnicima društvene mreže često nejasno šta je i kome vidljivo od onoga što objavljuju.
To da su korisnici zbunjeni kada se radi o privatnosti objava nije novost. Neka istraživanja rađena prethodnih godina već su pokazivala da milioni korisnika Facebooka ili ne koriste ili zaboravljaju da koriste kontrole privatnosti.
“Ako bi Facebook i privatnost bili u vezi, njihov status veze bi mogao biti “Komplikovano je”, primećuje Vašington Post koji je objavio da će Facebook ponuditi korisnicima nove funkcije koji bi trebalo da razjasne korisniku sa kim dele sadržaje i kako deljenje drugih ljudi sa kojima korisnik deli sadržaj utiče na njih.
Moguće je da su te promene već stigle do nekih od vas, a ostali bi trebalo da ih vide uskoro.
Evo šta će se promeniti.
Kada objavljujete nešto na Facebooku, vidite padajući meni u kome možete odabrati da li će objava biti vidljiva svima, prijateljima, samo vama, ili možete sami precizirati kome će biti vidljiva. Novi padajući meni trebalo bi da bude jasniji, sa dodatim opisom za objave koje će biti javne (“Svi koji su ili nisu na Facebooku”) ili objave koje će biti vidljive prijateljima (“Vaši prijatelji na Facebooku”).
Mobilna aplikacija će se promeniti tako da će ikona koja sada stoji iznad tastature i koja služi da izabarete publiku za sadržaj koji delite biti zamenjena poljem iznad polja za objavu, tako da će izgledati slično kao polje za adrese u email editoru.
Facebook će ponuditi i mogućnost da vaše stare naslovne fotografije budu privatne. Ranije su naslovne fotografije bile javne po defaultu, svrstane u istu kategoriju u kojoj su i informacije kao što su vaše ime ili profilna fotografija.
Facebook će ubuduće objašnjavati korisniku šta se događa kada njegovi prijatelji dele njegov sadržaj, odnosno kome je taj sadržaj vidljiv.
Promena koju smo već najavili a koja je u fazi testiranja je pop-up obaveštenje sa ikonom malog plavog dinosaurusa koje je tu da podseti korisnika da ponovo pregleda svoja prethodna podešavanja privatnosti objava.
Kako će izgledati neke od tih promena, možete pogledati na sajtu Vašington Posta.
Izdvojeno
Korisnici tuže LinkedIn zbog obučavanja AI modela njihovim privatnim porukama bez pristanka korisnika
Korisnici LinkedIn Premium iz SAD tužili su platformu zato što je navodno delila njihove privatne poruke bez njihovog pristanka kako bi obučila mod... Dalje
Zbog lažnih slika Breda Pita koje je generisala veštačka inteligencija, žena ostala bez skoro milion evra
Za En, Francuskinju u svojim pedesetim, 2023. je počela neobično. Dizajnerka enterijera, koja nije imala iskustva sa društvenim mrežama, otvorila ... Dalje
Meti kažnjena sa 251 miliona evra zbog povrede podataka 29 miliona korisnika Facebooka 2018. godine
Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je Metu, matičnu kompaniju Facebooka, Instagrama i WhatsAppa, sa 251 miliona evra zbog kršenja Op... Dalje
Jutjuberi na meti hakera: više od 200.000 jutjubera dobilo lažne ponude za ugovore sa poznatim brendovima
Više od 200.000 jutjubera dobilo je ponude za partnerstva i promocije, a iza ove kampanje koja je u toku, a koju su otkrili istraživači platforme z... Dalje
Severnokorejski hakeri na LinkedInu ukrali milione dolara
Za pola godine, grupa povezana sa Severnom Korejom poznata pod imenom Sapphire Sleet ukrala je kriptovalute u vrednosti od više od 10 miliona dolara ... Dalje
Pratite nas
Nagrade