Facebook najavio promene u podešavanjima privatnosti
Društvene mreže, 23.05.2014, 10:00 AM
Iz Facebooka koji je ozloglašen zbog odnosa prema privatnosti svojih korisnika, kao i zbog za korisnike prilično zbunjujućih podešavanja privatnosti, ovoga puta dolaze dobre vesti.
Do sada, kada bi se neko priključio društvenoj mreži, njegove objave bi automatski bile javne. To znači da bi sve fotografije, ažurirane statuse i drugi sadržaj koje novi korisnik objavljuje na Facebooku mogao videti svako na internetu.
To će se sada promeniti. Da bi se zaustavilo preterano deljenje privatnog sadržaja korisnika sa nepoznatima objave novih korisnika Facebooka će videti samo njihovi prijatelji na mreži, zbog novih podešavanja privatnosti.
"Na Facebooku možete deliti sve što želite sa kim god želite, od jedan na jedan konverzacije, do prijatelja ili svih ljudi", kažu iz Facebooka. "I dok neki ljudi žele da objavljuju svima, drugi su nam rekli da bi im bilo ugodnije deljenje sa manjom grupom, kao što su na primer samo njihovi prijatelji."
"Svesni smo da je mnogo gore da neko slučajno podeli sa svima ono što je ustvari nameravao da deli samo sa prijateljima".
Podrazumeva se da ako novi korisnik želi da deli svoje objave sa svima, moći će to da promeni u podešavanjima privatnosti.
"Od ljudi koji su već na Facebooku takođe smo dobili povratne informacije da su ponekad zabrinuti da će podeliti nešto slučajno, ili sa pogrešnom publikom", kažu iz Facebooka.
Zato je Facebook odlučio da proširi svoj novi alat “Privacy Checkup”, koji služi da objasni korisnicima ko će videti njihove objave. U okviru tog obaveštenja, korisnik će moći da vidi svoja trenutna podešavanja privatnosti i da ih promeni, zatim da vidi koje aplikacije koristi i da pregleda privatnost ključnih informacija sa svog profila. Alat će biti dostupan svim korisnicima u narednih nekoliko nedelja.
"Želimo da uradimo sve što možemo da stavimo moć i kontrolu u ruke korisnika", kažu iz kompanije. "Ovaj novi alat je dizajniran da pomogne ljudima da budu sigurni da dele samo sa publikom sa kojom žele da dele (određeni sadržaj)."
Facebook će takođe olakšati i učiniti transparentnijim deljenje sadržaja sa određenim grupama u svojim aplikacijama za mobilne uređaje. Ubuduće će korisnik tačno videti ko će videti njegovu statusnu objavu što će biti prikazano u gornjem levom uglu prozora aplikacije.
Facebook je godinama na udaru kritika zbog privatnosti, a kompanija je morala da plati 20 miliona dolara po nagodbi zbog otkrivanja ličnih podataka korisnika. Facebooku je zaprećeno i tužbom zbog toga što je kompanija koristila forografije korisnika stavljajući ih u reklame bez njihovog znanja i dozvole, a često je kritikovan i zbog besmisleno komplikovanih podešavanja privatnosti.
Kompanija će ovim novinama zaista pomoći korisnicima da bolje kontrolišu svoju privatnost, ali nema sumnje da Facebook i sam očekuje korist od ovoga. Facebook je svestan da je prinuđen na ove promene ukoliko želi da zadrži sadašnje korisnike, ali i da privuče nove korisnike. Ako korisnik ima utisak da može deliti sadržaj selektivno, pretpostavka je da će ga deliti češće i da će taj sadržaj biti možda i ličniji nego što je to do sada bio slučaj.
Izdvojeno
Korisnici tuže LinkedIn zbog obučavanja AI modela njihovim privatnim porukama bez pristanka korisnika
Korisnici LinkedIn Premium iz SAD tužili su platformu zato što je navodno delila njihove privatne poruke bez njihovog pristanka kako bi obučila mod... Dalje
Zbog lažnih slika Breda Pita koje je generisala veštačka inteligencija, žena ostala bez skoro milion evra
Za En, Francuskinju u svojim pedesetim, 2023. je počela neobično. Dizajnerka enterijera, koja nije imala iskustva sa društvenim mrežama, otvorila ... Dalje
Meti kažnjena sa 251 miliona evra zbog povrede podataka 29 miliona korisnika Facebooka 2018. godine
Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je Metu, matičnu kompaniju Facebooka, Instagrama i WhatsAppa, sa 251 miliona evra zbog kršenja Op... Dalje
Jutjuberi na meti hakera: više od 200.000 jutjubera dobilo lažne ponude za ugovore sa poznatim brendovima
Više od 200.000 jutjubera dobilo je ponude za partnerstva i promocije, a iza ove kampanje koja je u toku, a koju su otkrili istraživači platforme z... Dalje
Severnokorejski hakeri na LinkedInu ukrali milione dolara
Za pola godine, grupa povezana sa Severnom Korejom poznata pod imenom Sapphire Sleet ukrala je kriptovalute u vrednosti od više od 10 miliona dolara ... Dalje
Pratite nas
Nagrade