Facebook će ponovo plaćati korisnicima da bi pratio šta rade na svojim telefonima

Društvene mreže, 12.06.2019, 10:30 AM

Facebook će ponovo plaćati korisnicima da bi pratio šta rade na svojim telefonima

Facebook će ponovo početi da plaća ljudima da bi pratio kako koriste svoj telefon preko nove aplikacije koja je nazvana Study. Aplikacija će, između ostalog, pratiti koje aplikacije su instalirane na telefonu, vreme koje ste potrošili koristeći te aplikacije, zemlju u kojoj se nalazite i dodatne podatke o aplikacijama koji mogu da otkriju određene funkcije koje koristite. Facebook kaže da neće imati uvid u bilo kakav specifičan sadržaj, uključujući poruke, lozinke i web sajtove koje posećujete.

Aplikacija Study dolazi nekoliko meseci nakon što je poslednja istraživačka aplikacija za praćenje korisnika, Facebook Research, ukinuta iz nekoliko razloga. Prvi je taj što je Facebook tinejdžerima plaćao oko 20 dolara mesečno za korišćenje njegove aplikacije Facebook Research VPN za koju se ispostavilo da je agresivno nadgledala njihove pametne telefone i aktivnosti na internetu, a zatim informacije o tome slala Facebooku.

Drugi razlog zbog čega je Facebook Research bio sporan je taj što je aplikacija zahtevala od korisnika iPhonea da instaliraju certifikat koji je davao Facebooku nivo pristupa koji mu je omogućavao da vidi privatne poruke korisnika u aplikacijama društvenih medija, ćaskanja iz aplikacija za razmenu poruka koje ne nude zaštitu end-to-end enkripcijom, emailove, pretrage interneta, pregledavanja weba i informacije o trenutnoj lokaciji. Na taj način Facebook je prekršio smernice Appleovog App Storea koje se odnose na prikupljanje podataka. Aplikacija je zbog toga ukinuta u januaru.

Pokretanje aplikacije Study pokazuje da su Facebooku još uvek potrebni podaci o tome kako ljudi koriste svoje telefone, kao i da je Facebook naučio nešto iz slučaja sa aplikacijom Facebook Research. Study će biti dostupna samo korisnicima starijim od 18 godina. Aplikacija će biti dostupna samo na Androidu, gde svaki korisnik može da odobri dublji pristup telefonu, a otvaraće se sa nizom ekrana koji opisuju koju vrstu podataka aplikacija prikuplja i kako će se oni koristiti.

Starost korisnika će biti potvrđena na osnovu informacija o starosti korisnika dostupnih na Facebook nalogu. Učesnici će takođe morati da imaju PayPal nalog da bi bili plaćeni, a PayPal takođe ima starosnu granicu od 18 godina. Facebook kaže da podaci iz aplikacije neće biti povezani sa nalogom korisnika niti će se koristiti za ciljano oglašavanje.

Facebook ne kaže koliko će plaćati ljudima za korišćenje aplikacija, ali na blogu kompanije se kaže da će svim učesnicima istraživanja korišćenje aplikacije Study biti plaćeno. Aplikacija će biti dostupna korisnicima u SAD i Indiji. Neće svako moći da se prijavi za ovo istraživanje. Kompanija će vas naći preko oglasa, a ako ga vidite, možete kliknuti na njega da biste se prijavili.

Portparol Facebooka odbio je da komentariše koliko će ljudi biti plaćeni i kome će biti upućene pozivnice da koriste aplikaciju Study. Iz kompanije kažu da je lista informacija koje prikuplja aplikacija iscrpna ali da se informacije koje nisu na njoj neće prikupljajati.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta je objavila da će uskoro početi da testira novu funkciju zaštite od golotinje u Instagram DM-ovima, koja zamagljuje slike za koje se otkrije d... Dalje

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Sećate li se svih onih naizgled bezazlenih kvizova na društvenim mrežama? Iako su mnogima zabavni, oni su zapravo ozbiljan rizik za privatnost i b... Dalje