Facebook bi mogao biti kažnjen rekordnom kaznom od 5 milijardi dolara zbog skandala sa zloupotrebom podataka korisnika
Društvene mreže, 25.04.2019, 12:00 PM
Facebook očekuje da će Federalna trgovinska komisija (FTC) kazniti kompaniju zbog njene politike u vezi privatnosti sa 5 milijardi dolara, što je otprilike jednako mesečnom prihodu kompanije.
FTC doduše to još uvek nije najavila niti nagovestila, već je to procena koju je Facebook izneo u svom finansijskom izveštaju koji je objavljen u sredu a koji se odnosi na prvi kvartal 2019. godine.
U izveštaju, Facebook kaže da je kompanija odvojila 3 milijarde dolara za kaznu FTC-a, koja je pokrenula istragu o Facebooku nakon skandala sa britanskom političkom konsultantskom kućom Cambridge Analytica.
Istraga se bavila kršenjem sporazuma iz 2011. koji je Facebook potpisao sa FTC-om prema kome je društvena mreža bila u obavezi da dobije eksplicitnu saglasnost korisnika za deljenje njihovih podataka.
FTC je prošle godine pokrenula istragu o Facebooku nakon što je otkriveno da je firmi Cambridge Analytica omogućen pristup ličnim podacima oko 50 miliona korisnika Facebooka bez njihovog izričitog pristanka.
U svom izveštaju Facebook je jasno rekao da je njihova procena da bi u vezi sa istragom FTC-a mogli imati gubitak od 3 do 5 milijardi dolara, iako se napominje da se za sada ne može sa sigurnošću reći kakav bi mogao biti konačni ishod u pogledu uslova ili trenutka kada bi sporazum sa FTC-om mogao biti postignut.
Ako se Facebook složi, novčana kazna će biti rekordna za FTC, koja nikada nije odredila tako veliku kaznu bilo kojoj tehnološkoj kompaniji.
Kancelarija poverenika za informacije Velike Britanije (ICO) takođe je kaznila Facebook sa 500000 funti zbog skandala sa firmom Cambridge Analytica.
Novčana kazna FTC-a za Facebook će takođe premašiti kaznu od 22,5 miliona dolara koju je Google platio 2012. zbog kršenja sporazuma o poboljšanju prakse privatnosti.
I posle brojnih skandala i kritika sa kojima je kompanija suočena zbog načina na koji postupa sa podacima korisnika, zarada Facebooka i baza korisnika stalno raste, a kompanija je samo u prvom kvartalu 2019. godine ostvarila više od 15 milijardi dolara prihoda i dobila još 39 miliona dnevno aktivnih korisnika na svojoj platformi.
Izdvojeno
TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima
Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje
Investicione prevare u reklamama na Facebooku
Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje
Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija
Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje
Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova
Sećate li se svih onih naizgled bezazlenih kvizova na društvenim mrežama? Iako su mnogima zabavni, oni su zapravo ozbiljan rizik za privatnost i b... Dalje
Evropska komisija pokreće istragu o TikToku zbog kršenja zakona EU o zaštiti i privatnosti dece
Evropska komisija otvorila je istragu o TikToku zbog sumnje da krši pravila Evropske unije o zaštiti dece, transparentnosti oglašavanja, pristupa p... Dalje
Pratite nas
Nagrade