EU zahteva od Facebooka, Googlea i Twittera da zaštite korisnike od prevara na društvenim mrežama
Društvene mreže, 21.03.2017, 00:30 AM
Borba protiv prevara korisnika na internetu je borba bez kraja zbog prirode interneta kao otvorenog sistema. Platforme društvenih mreža, ipak, mogu biti direktnije kontrolisane, jer kompanije koje su vlasnici ovih platformi imaju moć da obuzdaju široko rasprostranjene prevare. U to su uvereni predstavnici Evropske unije koji su naložili Facebooku, Twitteru, Googleu i drugim kompanijama koje su vlasnici društvenih mreža da preduzmu odgovarajuće korake za zaštitu korisnika od prevara.
U saopštenju Evropske komisije se kaže da bi društvene mreže trebalo da budu odgovorne za prevare korisnika na njihovim platformama i da moraju da preuzmu veću odgovornost u rešavanju problema prevara jer nije prihvatljivo da korisnici iz EU mogu da se obrate samo sudu u Kaliforniji da bi rešili spor.
Evropska komisija smatra da bi kompanije morale da pronađu način za identifikaciju i uklanjanje ove vrste objava čim ih korisnici prijave. Prevare na koje bi kompanije morale da reaguju na ovakav način se tiču plaćanja, besplatnih proba koje su zamka za pretplate, lažnih proizvoda i usluga i lažnih promocija. Osim toga, sponzorisani sadržaj treba da bude takav da ga je lako prepoznati.
Društvene mreže ne mogu zahtevati od korisnika da se odreknu svojih prava, kao što je pravo da se povuku iz online kupovine.
EU je upoznala Twitter, Facebook i Google sa evropskim zakonom o zaštiti potrošača, pozivajući kompanije da ga poštuju, i upozorila ih da će se suočiti sa pravnim posledicama ako se u roku od mesec dana ne pojave sa konkretnim rešenjima.
Izdvojeno
Evropol i šefovi evropskih policija zabrinuti zbog enkripcije na platformama društvenih mreža
Šefovi evropskih policija pozvali su i industriju i vlade na hitnu akciju kako bi se zaštitila javna bezbednost na platformama društvenih mreža, i... Dalje
Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika
Meta je objavila da će uskoro početi da testira novu funkciju zaštite od golotinje u Instagram DM-ovima, koja zamagljuje slike za koje se otkrije d... Dalje
TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima
Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje
Investicione prevare u reklamama na Facebooku
Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje
Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija
Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje
Pratite nas
Nagrade