Da li se Instagram malo zaigrao: kompanija demantuje da je nameravala da prodaje fotografije korisnika

Društvene mreže, 19.12.2012, 06:57 AM

Da li se Instagram malo zaigrao: kompanija demantuje da je nameravala da prodaje fotografije korisnika

Nakon masovnog negodovanja korisnika i lavine negativnih komentara kojima su juče društvene mreže bile preplavljene, Instagram je demantovao da promene politike privatnosti i pravila korišćenja servisa znače da će ubuduće kompanija bez obaveštenja i nadoknade prodavati fotografije korisnika.

U ime kompanije se juče oglasio suosnivač Instagrama Kevin Sistrom negirajući da će Instagram prodavati fotografije korisnika, ističući da su promene politike privatnosti i pravila korišćenja servisa pogrešno protumačene.

Bes korisnika koji je kulminirao najavama da će napustiti ovu mrežu za razmenu fotografija izazvale su najavljene promene pravila korišćenja servisa prema kojima će Instagram, iako nema vlasništvo nad fotografijama korisnika, moći da prodaje fotografije oglašivačima i drugim kompanijama.

„Da razjasnimo: nije nam namera da prodajemo vaše fotografije“, napisao je Sistrom na kompanijskom blogu. Obraćajući se korisnicima servisa, Sistrom je rekao da su promene pogrešno interpretirane zbog toga što su nova pravila napisana jezikom koji je zbunio korisnike. On je obećao da će ta greška biti ispravljena i da če nova pravila korišćenja i politika privatnosti biti ponovo napisani, ali ovoga puta tako da nikoga ne dovedu u zabludu.

Sistrom je naglasio da je namera kompanije bila da isprobaju nove, inovativne načine reklamiranja koji će biti prigodni za Instagram, s obzirom da je Instagram stvoren sa idejom da postane biznis, a da je reklamiranje jedan od mnogih načina na koji Instagram može postati samoodrživ servis. Korisnici su, zahvaljujući neadekvatnom jeziku koji je korišćen kada su najavljene promene pravila korišćenja i politike privatnosti, stekli pogrešan utisak da će njihove fotografije biti prodavane i korišćene za potrebe marketinga. Međutim, ideja koju imaju u kompaniji je da se izbegne reklamiranje putem banera koje je uobičajeno za druge aplikacije i da se umesto toga pokuša sa nalozima brendova i sadržajima koji će biti zanimljivi korisnicima a istovremeno doprineti da Instagram postane profitabilan. Primera radi, ako neka kompanija želi da promoviše svoj nalog na Instagramu, kako bi nalog pratio veći broj korisnika, Instagram će joj to omogućiti. U tom smislu biće od koristi neki od podataka korisnika kao što je podatak da ste zapratili nalog, ili vaša fotografija profila, koji se mogu koristiti ako ste zapratili nalog neke kompanije.

Da podsetimo: iz Instagrama su prvobitno najavili da kompanije i drugi subjekti mogu platiti Instagramu prikazivanje imena korisnika, lajkova, fotografija, aktivnosti , u vezi plaćenog ili sponzorisanog sadržaja ili promocija, bez ikakve nadoknade za korisnike.

Sistrom je naglasio da su korisnici vlasnici svojih fotografija i da se u vezi sa tim nije promenilo ništa. Korisnici koji su odlučili da svoje fotografije dele samo sa ljudima kojima su odobrili praćenje, nemaju razloga da brinu - njihove fotografije ostaće vidljive samo uskom krugu ljudi koje su sami birali.

Rok od 30 dana za primenu novih pravila korišćenja i politike privatnosti nije slučajan, jer kako tvrdi Sistrom, na taj način kompanija daje korisnicima priliku da izraze svoje mišljenje.

Posle svega, čini se da se Instagram malo zaigrao i da je sada kompaniija primorana na povlačenje. Teško je proceniti da li je zbog svega ovoga Instagram izgubio još nešto osim poverenja korisnika koje je ozbiljno uzdrmano ovim potezima kompanije. Iako iza Instagrama sada stoji Facebook, koji je u aprilu kupio kompaniju za milijardu dolara, i uprkos ogromnom broju korisnika kojih prema najnovijim podacima ima oko 100 miliona, Instagram nije Facebook kome su kontroverzne odluke, poput ove, u nekoliko navrata u prošlosti prolazile uprkos burnim reakcijama korisnika i organizacija koje se bave zaštitom njihovih prava.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Meti kažnjena sa 251 miliona evra zbog povrede podataka 29 miliona korisnika Facebooka 2018. godine

Meti kažnjena sa 251 miliona evra zbog povrede podataka 29 miliona korisnika Facebooka 2018. godine

Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je Metu, matičnu kompaniju Facebooka, Instagrama i WhatsAppa, sa 251 miliona evra zbog kršenja Op... Dalje

Jutjuberi na meti hakera: više od 200.000 jutjubera dobilo lažne ponude za ugovore sa poznatim brendovima

Jutjuberi na meti hakera: više od 200.000 jutjubera dobilo lažne ponude za ugovore sa poznatim brendovima

Više od 200.000 jutjubera dobilo je ponude za partnerstva i promocije, a iza ove kampanje koja je u toku, a koju su otkrili istraživači platforme z... Dalje

Severnokorejski hakeri na LinkedInu ukrali milione dolara

Severnokorejski hakeri na LinkedInu ukrali milione dolara

Za pola godine, grupa povezana sa Severnom Korejom poznata pod imenom Sapphire Sleet ukrala je kriptovalute u vrednosti od više od 10 miliona dolara ... Dalje

Meta uklonila 2 miliona Facebook, Instagram i WhatsApp naloga umešanih u investicione prevare

Meta uklonila 2 miliona Facebook, Instagram i WhatsApp naloga umešanih u investicione prevare

Meta je uklonila više od 2 miliona naloga sa Facebooka, Instagrama i WhatsAppa koji su povezani sa tzv. „pig butchering“ prevarama i viso... Dalje

Sud presudio da svaki korisnik Facebooka ima pravo na odštetu od 100 evra zbog curenja podataka

Sud presudio da svaki korisnik Facebooka ima pravo na odštetu od 100 evra zbog curenja podataka

Savezni sud pravde (BGH) u Nemačkoj doneo je presudu prema kojoj hiljade lokalnih korisnika pogođenih masovnom krađom podataka na Facebooku imaju p... Dalje