Da li će Facebook još dugo biti besplatan
Društvene mreže, 15.05.2012, 08:45 AM
“It's free and always will be” (“Besplatno je i uvek će biti”), poruka koja će vas dočekati na stranici za registraciju naloga ili prijavljivanje na nalog ukoliko ste već korisnik najveće svetske društvene mreže Facebook-a.
Ali nedavno je kompanija sprovela mali test sa korisnicima sa Novog Zelanda kako bi bilo naplaćivati promovisanje statusnih objava sa ciljem da ih vidi što veći broj korisnika. Naime, mreža sa 900 miliona korisnika ima veliki potencijal kada je reč o oglašavanju i kompanijama, ali “prenaseljenost” društvene mreže kao i ogroman broj objava rezultiraju time da prosečno svega 16% fanova vidi objave brendova, dok je u slučaju ažuriranja statusa običnih korisnika situacija i gora - samo 12% prijatelja vidi objave na profilima običnih korisnika.
Ukoliko želite da objave vaše kompanije ili vaše statusne poruke budu vidljivije moraćete da platite - princip je koji je ovim testiranjem Facebook pokušao da promoviše. Cena te usluge kreće se od 1,4 do 2 dolara.
Uprkos insistiranju osnivača Facebook-a Marka Zakerberga da će Facebook biti uvek besplatan, nema sumnje da kompanija pokušava da pronađe nove načine za ostvarenje profita od svoje najvrednije franšize - svakog od 900 miliona svojih korisnika.
Ovakvi pokušaji su razumljivi imajući u vidu da najveći deo profita Facebook-a dolazi od oglašavanja. Sa druge strane, oglašivači s pravom mogu biti nezadovoljni s obzirom da se njihove poruke gube u moru drugih objava i deljenja. Rezutat toga je da Facebook koji ima ogroman potencijal zapravo ostvaruje značajno manji prihod od onog koji bi bilo razumno očekivati. Facebook pokušava da od brendova uzme što više može pokušavajući da im proda svaku moguću interpretaciju brojeva. Brendovi vide potencijal društvene mreže sa bezmalo milijardu korisnika ali ne i željene rezultate koji bi ih opredelili da Facebook posmatraju kao glavni medij za oglašavanje.
Facebook istovremeno želi da ubedi ulagače koji treba da pomognu kompaniji da dostigne tržišnu vrednost od 100 milijardi dolara da ima dovoljno razloga za ulaganje. Ali ako aktuelni vid oglašavanja nije dovoljan, Facebook će morati da pronađe dodatna rešenja. Jedno od njih moglo bi biti i ovo koje su pokušali da isprobaju testirajući korisnike društvene mreže sa Novog Zelanda.
Plaćanje bi, sa druge strane, moralo da izmeni odnos društvene mreže prema svojim korisnicima. Servis koji koristimo besplatno sada diktira svoje uslove za korišćenje, pa i pravila koja su u vezi privatnosti korisnika. Kada jednom postanemo klijenti koji plaćaju korišćenje servisa društvene mreže, imamo pravo i na drugačija, veća očekivanja.
Izdvojeno
Meti kažnjena sa 251 miliona evra zbog povrede podataka 29 miliona korisnika Facebooka 2018. godine
Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je Metu, matičnu kompaniju Facebooka, Instagrama i WhatsAppa, sa 251 miliona evra zbog kršenja Op... Dalje
Jutjuberi na meti hakera: više od 200.000 jutjubera dobilo lažne ponude za ugovore sa poznatim brendovima
Više od 200.000 jutjubera dobilo je ponude za partnerstva i promocije, a iza ove kampanje koja je u toku, a koju su otkrili istraživači platforme z... Dalje
Severnokorejski hakeri na LinkedInu ukrali milione dolara
Za pola godine, grupa povezana sa Severnom Korejom poznata pod imenom Sapphire Sleet ukrala je kriptovalute u vrednosti od više od 10 miliona dolara ... Dalje
Meta uklonila 2 miliona Facebook, Instagram i WhatsApp naloga umešanih u investicione prevare
Meta je uklonila više od 2 miliona naloga sa Facebooka, Instagrama i WhatsAppa koji su povezani sa tzv. „pig butchering“ prevarama i viso... Dalje
Sud presudio da svaki korisnik Facebooka ima pravo na odštetu od 100 evra zbog curenja podataka
Savezni sud pravde (BGH) u Nemačkoj doneo je presudu prema kojoj hiljade lokalnih korisnika pogođenih masovnom krađom podataka na Facebooku imaju p... Dalje
Pratite nas
Nagrade