DM-ovi na Twitter-u šire malver
Društvene mreže, 16.11.2012, 07:51 AM
„Hey someone is spreading horrible (terrible, nasty) rumors about you...“ Ukoliko ste korisnik Twitter-a malo je verovatno da su vaš Twitter inbox zaobišle ovakve privatne poruke. Pre mesec dana obavestili smo vas da je na Twitter-u u toku fišing kampanja sa privatnim porukama (direct message, DM) kojima prevaranti, računajući na ljudsku radoznalost, pokušavaju da nateraju korisnika da klikne na link u poruci.
Ta kampanja je još uvek u toku, a GFI Labs upozorava i na novu kampanju koja uključuje poruke sa tekstom: „what on earth could you be doing in our movie“.
U poruci je i link koji vodi do stranice Facebook aplikacije na kojoj se korisnik koji je naseo na prevaru i kliknuo na link obaveštava da ne može da da pogleda video ukoliko se prethodno ne prijavi na svoj Twitter nalog.
Naravno, stranica za prijavljivanje nema bilo kakve veze sa Twitter-om, a podaci za prijavu za Twitter nalog koje prevareni korisnik bude uneo u odgovarajuća polja završiće na serverima prevaranata.
Kada se korisnik prijavi, predočava mu se da postoji još jedan problem zbog koga ne može da pogleda obećani video - YouTube Player treba ažurirati. Korisnik ima i dalje utisak da se nalazi na stranici aplikacije, ali svi Facebook elementi na ovoj stranici su lažni. Klikom na „Install“ preuzima se maliciozni fajl pod nazivom „FlasshPlayerV11.1.37.18.exe“, a nakon njegovog pokretanja pokreće se još jedan fajl - „javas.exe“ koji je takođe maliciozan.
GFI je detektovao FlasshPlayerV11.1.37.18.exe kao Trojan.Win32.Generic!BT (detektuje ga samo polovina antivirusa koje koristi VirusTotal) a javas.exe kao Win32.Malware!Drop.
Istraživači GFI Labs kažu da je ovde reč o samostalnom malveru koji ne uspostavlja komunikaciju sa C&C serverom niti krade podatke, već jednostavno obavlja svoj zadatak na zaraženom sistemu. Međutim, stručnjaci firme Webroot kažu da neke verzije fajla javas.exe, koji nije nepoznat, ponekad kradu informacije o bankovnim nalozima, podatke o kontaktima korisnika, uključujući i email adrese, i otvaraju pop-up prozore u brauzeru.
Ovakve i slične kampanje nisu retkost na Twitter-u. Jasno je da ne treba kliktati na linkove u ovakvim i sličnim porukama čak i ukoliko one dolaze od poznatih osoba kojima verujemo. Ukoliko dobijete takvu poruku, obavestite vlasnika Twitter naloga sa koga je stigla poruka o tome, ali i ostale folovere o sumnjvim DM-ovima. I naravno, obrišite poruku koju ste dobili.
Izdvojeno
Meti kažnjena sa 251 miliona evra zbog povrede podataka 29 miliona korisnika Facebooka 2018. godine
Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je Metu, matičnu kompaniju Facebooka, Instagrama i WhatsAppa, sa 251 miliona evra zbog kršenja Op... Dalje
Jutjuberi na meti hakera: više od 200.000 jutjubera dobilo lažne ponude za ugovore sa poznatim brendovima
Više od 200.000 jutjubera dobilo je ponude za partnerstva i promocije, a iza ove kampanje koja je u toku, a koju su otkrili istraživači platforme z... Dalje
Severnokorejski hakeri na LinkedInu ukrali milione dolara
Za pola godine, grupa povezana sa Severnom Korejom poznata pod imenom Sapphire Sleet ukrala je kriptovalute u vrednosti od više od 10 miliona dolara ... Dalje
Meta uklonila 2 miliona Facebook, Instagram i WhatsApp naloga umešanih u investicione prevare
Meta je uklonila više od 2 miliona naloga sa Facebooka, Instagrama i WhatsAppa koji su povezani sa tzv. „pig butchering“ prevarama i viso... Dalje
Sud presudio da svaki korisnik Facebooka ima pravo na odštetu od 100 evra zbog curenja podataka
Savezni sud pravde (BGH) u Nemačkoj doneo je presudu prema kojoj hiljade lokalnih korisnika pogođenih masovnom krađom podataka na Facebooku imaju p... Dalje
Pratite nas
Nagrade