Bugarski bloger kupio podatke milion korisnika Facebook-a za samo 5 dolara
Društvene mreže, 29.10.2012, 11:06 AM
Bugarski bloger Bogomil Šopov objavio je u utorak prošle nedelje da je kupio više od milion email adresa korisnika Facebook-a za samo 5 dolara. Šopov je podatke korisnika Facebook-a kupio na sajtu Gigbucks od nekog ko se predstavlja nadimkom “mertem” i ko tvrdi da podaci potiču od Facebook aplikacija.
Ono što je Šopov kupio je ustvari Excel fajl sa 12 stranica koji sadrži podatke korisnika Facebook-a kao što su korisnička imena, ID i email adrese korisnika.
Facebook je već sledećeg dana reagovao na ovo grubo kršenje politike privatnosti društvene mreže i obratio se Šopovu emailom u kome su od blogera zatražene dodatne informacije.
Šopov je izašao u susret zahtevima Facebook-a, poslao im podatke koje je kupio i obrisao svoju kopiju podataka. Međutim, on je odbio zahtev Facebook-a da obriše svoj post o kupovini podataka tako da je uprkos nastojanjima kompanije priča o ovome dospela u javnost.
Gigbucks je banovao korisnika “mertem” i uklonio post.
Međutim, uprkos brzim reakcijama Facebook-a i Gigabucks-a, ovaj slučaj pokazuje da ima mnogo razloga za zabrinutost kada je reč o privatnosti podatka korisnika, naročito kada su u pitanju aplikacije.
Aplikacije često imaju potpun pristup podacima korisnika a neke čak imaju pristup podacima prijatelja korisnika. Facebook korisnici zbog toga treba da budu veoma oprezni prilikom izbora aplikacija i davanja dozvola za pristup podacima, te da koriste samo aplikacije renomiranih izdavača i platformi, kao i da redovno proveravaju aplikacije koje imaju pristup profilu kako bi bili sigurni da se među njima ne nalaze neke koje uopšte nisu preuzimali.
Ukoliko želite da imate potpunu kontrolu nad aplikacijama, posetite stranicu Privacy Settings i kliknite na Ads, Apps i Websites. Na stranici “Apps You Use” možete potpuno onemogućiti aplikacije ili ih sprečiti da koriste vaše podatke ako je reč o aplikacijama koje koriste vaši prijatelji i to na stranici “How people bring your info to apps they use”.
Izdvojeno
TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima
Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje
Investicione prevare u reklamama na Facebooku
Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje
Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija
Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje
Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova
Sećate li se svih onih naizgled bezazlenih kvizova na društvenim mrežama? Iako su mnogima zabavni, oni su zapravo ozbiljan rizik za privatnost i b... Dalje
Evropska komisija pokreće istragu o TikToku zbog kršenja zakona EU o zaštiti i privatnosti dece
Evropska komisija otvorila je istragu o TikToku zbog sumnje da krši pravila Evropske unije o zaštiti dece, transparentnosti oglašavanja, pristupa p... Dalje
Pratite nas
Nagrade