Broj lažnih LinkedIn imejlova u februaru porastao za 232%
Društvene mreže, 21.02.2022, 10:30 AM
Broj fišing napada putem imejlova koji se šalju u ime Linkedina porastao je za 232% od 1. februara 2022. godine, objavila je kompanija Egress.
Ovaj porast je povezan rekordnim brojem zaposlenih koji su zbog pandemije ostali bez posla i koji sada traže nove poslove. Na primer, samo u SAD rekordan broj ljudi napustio je posao prošle godine u potrazi za novim poslovnim mogućnostima.
Ogroman broj onih koji traže posao koristi LinkedIn za pronalaženje i prijavljivanje za nove poslove, a istraživači su otkrili da sajber kriminalci sve više koriste profesionalnu društvenu mrežu gde pronalaze žrtve društvenog inženjeringa koje će kliknuti na zlonamerne linkove i zatim uneti svoje podatke za prijavljivanje na lažne veb stranice.
Svi ovi napadi prate sličan obrazac - poruke navodno stižu sa LinkedIna a naslovi imejlova su slični onima koje koristi sajt za profesionalno umrežavanje: „Pojavili ste se u 4 pretrage ove nedelje“, „Imate 1 novu poruku“, „Vaš profil odgovara ovom poslu“ i „Ko vas traži na mreži“.
Pored toga, napadači koriste LinkedIn logo, boje brenda i ikone. Donji deo poruke izgleda slično imejlovi LinkedIna, sa adresom glavnog sedišta kompanije, linkovima za odjavu i odeljkom za podršku i informacijama o primaocu.
Napadači koriste imena poznatih kompanija kao mamac. Kada klikne na link, žrtva se vodi na veb sajt koji prikuplja podatke za prijavu na LinkedIn.
Trenutno je nepoznato da li napade sprovodi jedan sajber kriminalac ili grupa.
„Verovatno je da ovi fišing napadi imaju za cilj da iskoriste osobe koje traže posao (plus radoznale pojedince) tako što će im laskati da veruju da se njihov profil gleda i da je njihovo iskustvo relevantno za brendove”, kaže Džek Čepmen iz Egressa. „Ciljevi se razlikuju, pokrivaju kompanije i u Severnoj Americi i u Velikoj Britaniji i posluju u različitim industrijama. LinkedIn navodi da ima preko 810 miliona članova u više od 200 zemalja, što obezbeđuje sajber kriminalcima veliku bazu žrtava.”
Odgovarajući na tvrdnje Egressa, portparol LinkedIn-a je istakao mere koje je kompanija primenila da zaštiti svoje korisnika: „Naši interni timovi rade na preduzimanju mera protiv onih koji pokušavaju da nanesu štetu članovima LinkedIna putem fišinga. Podstičemo članove da prijave sumnjive poruke i pomažemo im da saznaju više o tome šta mogu da urade da bi se zaštitili, uključujući uključivanje verifikacije u dva koraka. Da biste saznali više o tome kako članovi mogu da prepoznaju fišing poruke, pogledajte naš centar za pomoć ovde.“
Izdvojeno
Meti kažnjena sa 251 miliona evra zbog povrede podataka 29 miliona korisnika Facebooka 2018. godine
Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je Metu, matičnu kompaniju Facebooka, Instagrama i WhatsAppa, sa 251 miliona evra zbog kršenja Op... Dalje
Jutjuberi na meti hakera: više od 200.000 jutjubera dobilo lažne ponude za ugovore sa poznatim brendovima
Više od 200.000 jutjubera dobilo je ponude za partnerstva i promocije, a iza ove kampanje koja je u toku, a koju su otkrili istraživači platforme z... Dalje
Severnokorejski hakeri na LinkedInu ukrali milione dolara
Za pola godine, grupa povezana sa Severnom Korejom poznata pod imenom Sapphire Sleet ukrala je kriptovalute u vrednosti od više od 10 miliona dolara ... Dalje
Meta uklonila 2 miliona Facebook, Instagram i WhatsApp naloga umešanih u investicione prevare
Meta je uklonila više od 2 miliona naloga sa Facebooka, Instagrama i WhatsAppa koji su povezani sa tzv. „pig butchering“ prevarama i viso... Dalje
Sud presudio da svaki korisnik Facebooka ima pravo na odštetu od 100 evra zbog curenja podataka
Savezni sud pravde (BGH) u Nemačkoj doneo je presudu prema kojoj hiljade lokalnih korisnika pogođenih masovnom krađom podataka na Facebooku imaju p... Dalje
Pratite nas
Nagrade