Analiza Facebook prevara
Društvene mreže, 03.01.2012, 10:18 AM
Proizvođač antivirusnog softvera Commtouch objavio je obimnu analizu zlonamernih aktivnosti na Facebook-u tokom prošle godine. Istraživanje koje je kompanija sprovela pokazalo je da su afiliejt (affiliate) marketing sajtovi krajnja odredišta tri četvrtine Facebook prevara. Posetioci ovih sajtova se motivišu da učestvuju u istraživanjima koja donose prihode prevarantima, iako može biti reč o legitimnom poslovanju i kompanijama koje plaćaju afiliejt.
Prevaranti uvlače korisnike Facebook-a u ovakve prevare koristeći razrađene i za sada delotvorne taktike duštvenog inženjeringa kao što su ponuda besplatnih proizvoda, vesti o poznatima, nove Facebook aplikacije ili slanje poruka koje navodno potpisuju prijatelji koje sugerišu potencijalnoj žrtvi da nešto mora da pogleda (“You have to see this!”)
U slučaju da korisnik Facebook-a nasedne na nešto od ovoga i klikne na ponuđeni link, zlonamerni program ili skripta su krivi za dalje širenje prevare u nešto više od polovine analiziranih Facebook prevara koje obično pripadaju jednoj od tri kategorija: likejacking, lažne aplikacije i malware.
U 48% slučajeva, nesmotreni korisnici su odgovorni za nenamerno širenje zlonamernog sadržaja klikom na “like” ili “share” dugme.
Iste metode društvenog inženjeringa koje su distributeri zlonamernih programa i spameri godinama koristili za podsticanje ljudi da otvore neželjenu poštu ili kliktanje na zlonamerne linkove su iskorišćene i na Facebook-u i drugim popularnim društvenim mrežama za sticanje prihoda,” kaže Amir Lev, tehnički direktor u Commtouch-u.
Za pregled celog infografika kliknite ovde
Pored analize prevara na Facebook-u, godišnji izveštaj Commtouch-a se bavi i ostalim pretnjama koje dolaze sa interneta, fišingom, zlonamernim programima i spamom. Tako je kompanija zabeležila trend značajnog porasta email malware-a u trećem kvartalu prošle godine, koji je do kraja godine ipak gubio na zamahu, bar kad je reč o email porukama koje sadrže malware. Međutim, prevaranti ne odustaju od email poruka sa zlonamernim linkovima ka kompromitovanim veb sajtovima, te je taj trend u porastu, a da bi se privukle žrtve da kliknu na zlonamerne linkove koriste se različiti izgovori.
Izdvojeno
Evropol i šefovi evropskih policija zabrinuti zbog enkripcije na platformama društvenih mreža
Šefovi evropskih policija pozvali su i industriju i vlade na hitnu akciju kako bi se zaštitila javna bezbednost na platformama društvenih mreža, i... Dalje
Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika
Meta je objavila da će uskoro početi da testira novu funkciju zaštite od golotinje u Instagram DM-ovima, koja zamagljuje slike za koje se otkrije d... Dalje
TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima
Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje
Investicione prevare u reklamama na Facebooku
Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje
Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija
Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje
Pratite nas
Nagrade