''99 dana slobode'': Da li biste mogli bez Facebooka 99 dana?
Društvene mreže, 11.07.2014, 08:12 AM
Da li biste mogli bez Facebooka 99 dana? Holandska neprofitna organizacija “99 dana slobode” pozvala je korisnike Facebooka da ne koriste društvenu mrežu 99 dana zaredom i da zatim kažu kako je ovaj privremeni “raskid” uticao na njihovo raspoloženje.
Izazov koji je holandska organizacija postavila pred korisnike dolazi posle otkrića da je Facebook pre dve godine sproveo psihološki eksperiment koji je trajao nedelju dana i u kome je bez znanja i pristanka učestvovalo skoro 700000 korisnika društvene mreže.
Naime, Facebook je od 11. do 18. januara 2012. manipulisao sadržajem newsfeeda, kontrolišući objave, komentare i fotografije koje korisnici vide, za potrebe psihološkog istraživanja pod nazivom "Eksperimentalni dokaz masovne emocionalne zaraze društvenih mreža", kako bi se utvrdilo da li se na ljudske emocije može uticati bez kontakta licem u lice.
Facebook je odbio da komentariše inicijativu grupe “99 dana slobode”.
Prema podacima Facebooka, korisnici društvene mreže provedu prosečno 17 minuta na sajtu svakog dana, odnosno, 8,5 časova mesečno.
Nema sumnje da bi život bez objavljivanja statusa, komentarisanja, lajkova i selfija brzo bio upotpunjen nekim drugim aktivnostima - čitanjem knjiga, druženjem sa prijateljima (ako nisu previše zauzeti Facebookom) ili boravkom u prirodi. To bi bio dobar način da korisnici preispitaju kako zapravo troše svoje vreme u eri društvenih mreža, i koliko često koriste Facebook. Međutim, malo je verovatno da bi svi koji razmišljaju makar o privremenom napuštanju Facebooka, uspeli da izdrže svih 99 dana.
Do sada je na izazov holandske organizacije odgovorilo više od 6000 korisnika Facebooka, što je malo u odnosu na broj korisnika društvene mreže kojih ima više od milijardu. Ipak, organizatori se nadaju da će taj broj biti i veći kada se ova akcija pročuje.
Na sajtu organizacije 99daysoffreedom.com učesnicima izazova se kroz korake koje treba da prođu kao i savetima pomaže da lakše prođu kroz raskid. Od učesnika se traži i da popune anketu posle 33, 66 i 99 dana odsustva sa društvene mreže. Rezultati ove ankete biće objavljeni na sajtu, na kome će korisnici takođe moći da iznesu svoja iskustva o životu bez Facebooka.
"Kao mnogi korisnici Facebooka, i mnogi od nas su bili uznemireni izveštajima o tajnom eksperimentisanju sa raspoloženjem (korisnika)”, kaže Merijn Strathof, jedan od ljudi koji stoje iza ovog projekta. On dodaje da njihov cilj nije da nanesu štetu imidžu Facebooka.
“Facebook je neverovatna platforma. Mi svi smo žestoko lojalni korisnici i verujemo da postoji mnogo ljubavi prema servisu. Ali mi takođe smatramo da postoje očigledne emocionalne dobrobiti od uzdržavanja. Naše predviđanje je da će eksperiment doneti mnogo pozitivnih iskustava i da ćemo za 99 dana znati da li je naša teorija tačna.”
Izdvojeno
Meti kažnjena sa 251 miliona evra zbog povrede podataka 29 miliona korisnika Facebooka 2018. godine
Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je Metu, matičnu kompaniju Facebooka, Instagrama i WhatsAppa, sa 251 miliona evra zbog kršenja Op... Dalje
Jutjuberi na meti hakera: više od 200.000 jutjubera dobilo lažne ponude za ugovore sa poznatim brendovima
Više od 200.000 jutjubera dobilo je ponude za partnerstva i promocije, a iza ove kampanje koja je u toku, a koju su otkrili istraživači platforme z... Dalje
Severnokorejski hakeri na LinkedInu ukrali milione dolara
Za pola godine, grupa povezana sa Severnom Korejom poznata pod imenom Sapphire Sleet ukrala je kriptovalute u vrednosti od više od 10 miliona dolara ... Dalje
Meta uklonila 2 miliona Facebook, Instagram i WhatsApp naloga umešanih u investicione prevare
Meta je uklonila više od 2 miliona naloga sa Facebooka, Instagrama i WhatsAppa koji su povezani sa tzv. „pig butchering“ prevarama i viso... Dalje
Sud presudio da svaki korisnik Facebooka ima pravo na odštetu od 100 evra zbog curenja podataka
Savezni sud pravde (BGH) u Nemačkoj doneo je presudu prema kojoj hiljade lokalnih korisnika pogođenih masovnom krađom podataka na Facebooku imaju p... Dalje
Pratite nas
Nagrade