Kako napraviti jaku, lako pamtljivu lozinku

Tekstovi o zaštiti, 11.08.2010, 00:21 AM

Kako napraviti jaku, lako pamtljivu lozinku

Mnogo smo puta govorili o važnosti izbora šifre prilikom kreiranja naloga na internetu. Naši se čitaoci sećaju da smo u tim prilikama isticali da za različite naloge treba birati različite šifre, koje nikako ne smeju biti reči koje je lako pretpostaviti. Reči iz rečnika, čak i ako su nepravilno napisane, ime i prezime korisika naloga, datum rođenja, mesto prebivališta, imena kućnih ljubimaca, logični nizovi brojeva - sve ove mogućnosti zaboravite kada birate šifre za svoje naloge. Dobro odabrana lozinka mora da sadrži najmanje osam karaktera, pri čemu treba imati na umu da karakteri nisu samo slova, već i brojevi, simboli i znakovi interpunkcije.

Imajući ovo u vidu, prosečan internet korisnik sa email nalogom, nalogom na Facebook-u, nekom forumu, YouTube nalogom, sada već konstatuje: lako je odabrati komplikovanu šifru, ali je nemoguće upamtiti nekoliko takvih šifara.

Na blogu sajta Malware city našli smo dobar predlog kako napraviti “jaku”, a pamtljivu lozinku u nekoliko koraka.

  • Korak 1 - zamislite reč koja za vama nešto znači, recimo - password

  • Korak 2 - neka neka od slova odabrane reči budu velika - PASSword

  • Korak 3 - između dva slova u datoj reči dodajte brojeve koji za vas imaju neko značenje - PASS26word

  • Korak 4 - ojačajte odabranu šifru i povećajte njenu dužinu dodavanjem simbola i znakova interpunkcije - !PASS26word;

Čuvanje lozinki u tekstualnom dokumentu na hard disku nije baš uputno. Iako u postu na pomenutom blogu ne savetuju korisnicima da svoje lozinke zapisuju na papiru, na vama je da procenite koliko imate poverenja u članove svoje porodice ili saradnike.

Na kraju, prilikom logovanja na nalog, najbolje je koristiti virtualnu, on-screen tastaturu umesto one prave. To sprečava maliciozne programe, kao što su keylogger-i, da snime i ukradu korisnikove poverljive podatke.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Oglašivači dele podatke o korisnicima interneta sa obaveštajnim agencijama

Oglašivači dele podatke o korisnicima interneta sa obaveštajnim agencijama

Svaki klik na veb sajt, svako skrolovanje u mobilnoj aplikaciji i svaka reč koju unesete u pretragu prate desetine tehnoloških i marketing kompanija... Dalje

Šta ne treba deliti sa AI čet-botovima

Šta ne treba deliti sa AI čet-botovima

AI čet-botovi su postali izuzetno popularni i korisni alati za dobijanje informacija, saveta i pomoći o raznim temama. Možete ih koristiti za krei... Dalje

Zašto sajber kriminalci sve češće koriste PDF-ove za napade

Zašto sajber kriminalci sve češće koriste PDF-ove za napade

Sajber kriminalci koriste stari medij (PDF-ove) na nov i opasan način, upozoravaju istraživači kompanije Avast. PDF-ovi su postali sinonim za prakt... Dalje

Kako da sa Googlea, Facebooka, Instagrama i TikToka uklonite fotografije vaše dece koje su postavili drugi

Kako da sa Googlea, Facebooka, Instagrama i TikToka uklonite fotografije vaše dece koje su postavili drugi

Mnogi roditelji postaju svesni rizika povezanih sa deljenjem fotografija i video snimaka dece na internetu. Međutim, pojavljuje se nova, zabrinjavaju... Dalje

Rizici ''sharentinga'': Kako će slike vaše dece koje danas delite na društvenim mrežama uticati na njih u budućnosti

Rizici ''sharentinga'': Kako će slike vaše dece koje danas delite na društvenim mrežama uticati na njih u budućnosti

„Sharenting“, kombinacija reči „sharing“ i „parenting“ („deljenje“ i „roditeljstvo“), je ... Dalje