Proizvođač antivirusa treba da plati odštetu zbog infekcije računara malverom
Vesti, 16.11.2016, 09:00 AM
Panda Security će morati da plati odštetu zbog štete koja je nastala zbog infekcije malvera kojeg antivirus ovog proizvođača nije detektovao, iako je korisnik imao ažuriran antivirus.
Ovu odluku doneo švedski Nacionalni odbor za sporove potrošača (ARN), koji funkcioniše kao sud koji rešava sporove između potrošača i kompanija koje rade u Švedskoj.
Kako prenose švedski mediji, do incidenta je došlo 19. decembra kada je šestdesetogodišnja žena pokušala da pristupi nekim TV kanalima ali joj je rečeno da instalira Flash Player.
Pošto nije umela da instalira Flash Player, ona je kontaktirala firmu za popravku računara koja je otkrila malver na njenom računaru iako je korisnica imala instaliran Panda antivirus.
Žena je bila uznemirena što mora da plati servisu za popravku računara da bi joj malver bio uklonjen. Dodatno, bila je ljuta i zbog toga što je u julu prošle godine produžila pretplatu za Panda Antivirus Pro 2015 za još dve godine, pa je logično očekivala da bude zaštićena od ovakvih događaja.
Korisnica je najpre kontaktirala Panda Security u Švedskoj i podnela žalbu kompaniji, ali pošto nije dobila odgovor koji je čekala, podnela je žalbu Nacionalnom odboru za sporove potrošača i zatražila povraćaj novca, i to u iznosu koji bi joj pokrio pretplatu koju je platila i cenu popravke računara.
ARN je doneo odluku da se oštećenoj isplati 1900 švedskih kruna (209 dolara) - 1440 kruna (159 dolara) za popravku računara i 460 kruna (50 dolara) za pretplatu.
Ipak, žena nije dobila onoliko koliko je tražila na ime odštete. Od traženog iznosa odbijen je iznos pretplate za period od jula do decembra 2015., kada je koristila antivirus i kada je bila zaštićena, ali i deo iznosa koji je platila servisu za popravku računara koji je vršio popravke na računaru koji nisu bile neophodne.
Odluka agencije u ovom slučaju nije pravno obavezujuća već je samo preporuka o tome kako spor treba da budu rešen. Panda Security Švedska može odbiti da poštuje ovu odluku i odlučiti da ne refundira kupcu ovaj iznos. U tom slučaju jedino rešenje je spor pred sudom.
U sličnim slučajevima, antivirusne kompanije često su tvrdile da su korisnici u trenutku infekcije mogli namerno ili slučajno da isključe antivirusnu zaštitu.
Izdvojeno
DoubleClickjacking: Nova tehnika napada ugrožava onlajn naloge
Stručnjak za sajber bezbednost Paulos Jibelo pokazao je novu tehniku napada koja bi mogla značajno ugroziti bezbednost onlajn naloga. Reč je o napa... Dalje
Kad se ljubav ugasi promenite lozinke - istraživanje otkrilo alarmantne podatke o špijuniranju bivših partnera
Kada se veze okončaju, tuga nije jedini problem - u digitalnom dobu, problem su sve češće i deljeni uređaji, lozinke i onlajn nalozi. Prema istra... Dalje
Širom sveta nastavljeno čišćenje sistema zaraženih malverom PlugX
Tim za otkrivanje i istraživanje pretnji kompanije Sekoia, u saradnji sa međunarodnim vlastima, sproveo je kampanju dezinfekcije sa ciljem uklanjanj... Dalje
Hakovano 16 ekstenzija za Chrome, ugroženi podaci 600.000 korisnika
Najmanje 16 ekstenzija za Chrome kompromitovano je u phishing napadima na izdavače ekstenzija za veb pregledač u Chrome Web Store. Time su ugroženi... Dalje
Ekspanzija malvera koji kradu podatke: detekcija malvera Lumma Stealer porasla za skoro 400%
Prema telemetrijskim podacima kompanije ESET, detekcija malvera koji krade podatke Lumma Stealer, koji je sve traženiji među sajber kriminalcima, po... Dalje
Pratite nas
Nagrade