Istraživanje: Kada je reč o sajber bezbednosti godine su samo broj

Vesti, 01.12.2023, 10:30 AM

Istraživanje: Kada je reč o sajber bezbednosti godine su samo broj

Kada je reč o sajber bezbednosti godine su izgleda samo broj.

Ko daje prioritet bezbednosti na mreži? Ko preduzima najbolje mere kada se radi o privatnosti i bezbednosti na mreži? Kome je sajber bezbednost zbunjujuća? Ko je najviše pogođen i kojim sajber napadima? Neprofitna organizacija Nacionalna alijansa za sajber bezbednost (NCA) i platforma CybSafe anketirale su više od 6.000 ljudi širom Sjedinjenih Država, Kanade, Velike Britanije, Nemačke, Francuske i Novog Zelanda kako bi se bolje razumeli generacijsko ponašanje i stavovi u vezi sa sajber bezbednošću.

Godišnji izveštaj za 2023. o stavovima i ponašanju u vezi sajber bezbednosti odgovara na sva ova pitanja, a nalazi će vas možda iznenaditi.

U zavisnosti od toga koja ste generacija (Generacija Z (18-26), milenijalci (27-42), Generacija X (43-58), bebi bumeri (59-77), tiha (silent) generacija (78+), saznaćete da se možda ( ili ne) ponašate kao drugi u pogledu sajber bezbednosti, a to bi vas moglo inspirisati da promenite svoje ponašanje ili razmislite o tome šta vas koči.

Zašto je to važno?

Prema studiji, učesnici su otkrili 2.047 sajber incidenata (fišing, krađa identiteta i ljubavne prevare) koji su doveli do gubitka novca ili podataka. Sve u svemu, 27% učesnika su bili žrtve najmanje jedne vrste sajber kriminala - što je za sedam procenata manje u odnosu na prošlu godinu. Ali, kako pokazuju rezultati istraživanja, neke generacije su pogođene teže od drugih.

Jedan od razloga je broj onlajn naloga. Skoro polovina (47%) njih ima deset ili više naloga, uključujući 15 procenata koji priznaju da su naloge prestali da broje. Generacija Z (37%) i milenijalci (35%) su prijavili da imaju preko 20 osetljivih onlajn naloga.

Deo istraživanja koji je obuhvatio samo učesnike iz SAD utvrdio je da je 79% ispitanika upoznato sa multifaktorskom autentifikacijom (MFA). Većina (70%) onih koji su čuli za MFA, redovno je uključuje svuda gde je to moguće. Takođe, korišćenje menadžera lozinki je značajno povećano - 38% anketiranih je reklo da koristi menadžere lozinki.

Dve trećine (61%) ispitanika nastoji da bude informisano o bezbednosnim ažuriranjima, i kaže da redovno ažurira svoj softver, pri čemu 33% to radi uvek, a 28% radi veoma često

Koja generacija je najbolji gospodar svoje digitalne sudbine?

Starije generacije (91% bebi bumera) daju prioritet bezbednosti na mreži više od mlađih generacija (69% generacije Z). Mlađe generacije (21% generacije Z i 23% milenijalaca) sumnjaju da je bezbednost na mreži vredna truda.

Biti digitalni domorodac ne znači automatski biti pametan kada je reč bezbednosti, jer je 43% generacije Z izgubilo novac ili podatke zbog sajber kriminala, a zatim sledi 36% milenijalaca.

43% generacije Z i 43% milenijalaca koristi jednu reč iz rečnika kao lozinku, a polovina generacije Z i 41% milenijalaca priznalo je da koristi imena članova porodice ili kućnih ljubimaca, datume i mesta prilikom kreiranja lozinki.

Milenijalci su najviše pogođeni sajber kriminalom, prevarama na sastancima na internetu (44%), fišingom (36%) i krađom identiteta (37%). Oni su se osećali najsigurnije kada je reč o identifikaciji zlonamernih poruka, sa čak 70% pripadnika ove generacije koji su se izjasnili kao sigurni kada je reč o prepoznavanju takvih poruka.

84% učesnika je reklo da im je očuvanje bezbednosti na internetu prioritet, a 69% smatra da je to „ostvarljivo“.


Foto: Glenn Carstens-Peters / Unsplash


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Većina ljudi priznaje da se i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir za lozinke

Većina ljudi priznaje da se i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir za lozinke

Istraživanje o lozinkama koje je sprovela kompanija Bitwarden pokazalo je da se većina ljudi i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir kada je r... Dalje

Posle SAD, Avast kažnjen i u EU zbog kršenja zakona o zaštiti podataka korisnika

Posle SAD, Avast kažnjen i u EU zbog kršenja zakona o zaštiti podataka korisnika

Kancelarija za zaštitu ličnih podataka u Češkoj (UOOU) izrekla je kaznu od 15,8 miliona evra kompaniji Avast zbog kršenja Opšte uredbe za zašti... Dalje

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje