Apple-ova podrška zaraženim Mac korisnicima: Ne čujemo vas, ne zanima nas
Vesti, 20.05.2011, 11:07 AM

Zaposleni u kompaniji Apple, koji su članovi kompanijskog tima za tehničku podršku korisnicima, dobili su instrukcije kako treba da se postave prema korisnicima koji se obrate timu za podršku zbog infekcije računara nedavno otkrivenim lažnim antivirusnim programom nazvanim Mac Defender. Mac Defender je lažni antivirusni program koji koristi uobičajenu taktiku za kampanje distribucije te vrste programa. Taktika zastrašivanja korisnika koji se, ubeđen da mu je računar zaista zaražen virusom, odlučuje da instalira lažni antivirus je nebrojeno mnogo puta viđena u svetu Windows-a, ali s obzirom da Apple-ova platforma ima sve više korisnika, ne iznenađuje pojava i širenje takvog malicioznog programa pisanog za Mac računare. Pošto korisnik instalira lažni antivirus, koji je ustvari infektivni program, od njega se traže podaci o kreditnoj kartici kako bi kupio verziju programa koja uklanja nepostojeći virus sa računara.
U internom dokumentu kompanije do kojeg je došao ZDNet, zvaničnici kompanije naložili su članovima tima za podršku korisicima da ne potvrđuju ali da ni negiraju infekciju računara, kao i da ne pokušavaju da uklone ili deinstaliraju program koji je odgovoran za infekciju kompjutera. Drugim rečima, Apple se odlučio da svojim korisnicima uskrati tehničku podršku i odbije da im pomogne da uklone infekciju sa računara.
U dokumentu se zaposleni u kompaniji Apple upućuju da slede dve odvojene procedure u zavisnosti od toga da li je korisnik instalirao lažni antivirus Mac Defender ili ne.
Ukoliko tehnička podrška dobije poziv korisnika koji kaže da nije instalirao softver, podrška treba da sugeriše da odustane od instalacije i odmah obriše softver.
Ukoliko je sporni softver već instaliran, osoblje tehničke podrške treba da proveri da li je korisnik instalirao sva ažuriranja pomoću Software Update mehanizma. Zatim se korisnik upućuje na dokument za pomoć pod nazivom “Šta je malware?” “Objasnite (korisniku) da Apple ne daje preporuke za konkretni softver za uklanjanje infekcije. Korisnik se može uputiti na Apple-ovu online prodavnicu softvera (Apple Online Store) i Mac App Store za (odgovarajući) antivirus.”
Apple-ov operativni sistem se oduvek smatrao bezbednijim u odnosu na konkurentski Windows, ali iako poklonici Mac-a veruju da objašnjenje za to leži u arhitekturi operativnog sistema, ustvari se radi o tome da Apple-ov operativni sistem ima mnogo manje korisnika nego što je to slučaj sa Windows-om, te je kao takav nezanimljiv onima koji profitiraju na kampanjama distribucije maicioznih programa.
Međutim, popularnost Apple-ovog OS raste, pokazuju najnoviji izvešaji o udelu ovog operativnog sistema na tržištu Sjedinjenih Američkih Država, koje se smatra ključnim za ovakve procene. Takvi podaci objašnjavaju porast interesovanja sajber-kriminalaca za ovu platformu.
“Na forumima za podršku (Mac) korisnicima videćete mnogo njih koji kažu da su tokom pretraživanja na Google-u videli poruku sa obaveštenjem da imaju bezbednosni problem,” kaže Grejem Kluli, analitičar kompanije Sophos. On dodaje da je ovo veoma važan događaj kada je reč o infektivnim programima pisanim za Mac, kojih je bilo i ranije, ali je ovaj svakako najveća novost. “Oni upućuju korisnike da nabave antivirusni program jer ne žele da preuzmu taj teret na sebe,” kaže Cluli.
Iz kompanije Apple nisu želeli da komentarišu dokument koji je procurio u javnost.
Poređenja radi, Apple-ov konkurent Microsoft ima potpuno drugačiji pristup kada je reč o infekciji Windows računara.
Korisnicima u SAD i Kanadi Microsoft pruža 24-časovnu besplatnu tehničku podršku telefonskim putem za sve probleme sa bezbednošću računara, bez obzira da li je softver kupljen posebno ili prilikom kupovine novog kompjutera. Sličan aktivni pristup zaštiti bezbednosti korisnika imaju i drugi proizvođači.

Izdvojeno
Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje
Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje
Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke
.jpg)
Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje
Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi
.jpg)
Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje
Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje
Pratite nas
Nagrade