Ako koristite Booking.com budite oprezni, u toku su napadi na korisnike platforme

Vesti, 29.09.2023, 11:00 AM

Ako koristite Booking.com budite oprezni, u toku su napadi na korisnike platforme

Korisnici Booking.com meta su nove, velike fišing kampanje koju su primetili istraživači bezbednosti iz firme Perception Point, koji kažu da kampanju odlikuje metodičan proces u četiri koraka.

Da bi izveli napad, napadači najpre hakuju hotelski sistem, koristeći malver InfoStealer, i preuzimaju kontrolu nad hotelskim Booking.com nalogom. Ovo omogućava njihove naredne korake.

Kada preuzmu kontrolu nad Booking.com nalogom hotela, napadači izvlače lične podatke gostiju hotela. Ovo uključuje imena, datume rezervacije, detalje o hotelu i delimične informacije o načinima plaćanja za rezervacije na platformi.

U trećoj fazi, napadači koriste ukradene podatke za kreiranje personalizovanih poruka koje su osmišljene tako da igraju na kartu straha i osećaja hitnosti kod potencijalnih žrtava. Žrtve se upozoravaju da postoji opasnost od otkazivanja njihovih rezervacija u roku od 24 sata ako odmah ponovo ne dostave podatke o svojoj kreditnoj kartici zbog navodne „verifikacije“. Poruka koju dobijaju gosti preko Booking.com platforme, kao i email sa Booking.com, sadrži link koji je omogućava sledeću fazu napada.

U poslednjem koraku, napadači dovode svoje žrtve do fišing stranice koja imitira Booking.com, objasnio je Perception Point. Ova lažna stranica je već popunjena ličnim podacima žrtava, a URL dodatno povećava konfuziju (‘booking.id(broj).com’ ili ‘booking.reserve-visit.com’). Ovde se od žrtava traži da ponovo unesu svoje podatke o kreditnoj kartici i druge podatke koje su u vezi njihovog bankovnog računa. Tako ovi podaci završavaju u rukama napadača.

Ova kampanja utiče na hotele na globalnom nivou. Finansijski gubici mogu biti značajni, a kolaterana šteta bila bi gubitak poverenja, kao i moguća zloupotreba podataka.

Perception Point je upozorio da bi napad na na Booking.com mogao biti deo šire kampanje, kao što je primećeno u prethodnoj kampanji InfoStealera čije su mete bili hoteli i turističke agencije.

Preporuke za korisnike uključuju provere URL adresa, oprez sa hitnim zahtevima, direktno kontaktiranje provajdera usluga, informisanje o aktuelnim kampanjama i redovan pregled računa kako bi se na vreme uočile bilo kakve neovlašćene transakcije.

Foto: Alena Plotnikova / Unsplash


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Policija ponovo zatvorila zloglasni hakerski sajt BreachForums

Policija ponovo zatvorila zloglasni hakerski sajt BreachForums

Policija je po drugi put za godinu dana preuzela kontolu nad zloglasnom platformom BreachForums, koja je poznata pre svega po prodaji ukradenih podata... Dalje

Zbog mogućih prevara Apple uklonio stotine hiljada naloga programera i korisničkih naloga iz AppStorea

Zbog mogućih prevara Apple uklonio stotine hiljada naloga programera i korisničkih naloga  iz AppStorea

Apple je objavio da je u periodu između 2020. i 2023. godine blokirao ukupno 7 milijardi dolara potencijalno lažnih transakcija, kao i lažne recenz... Dalje

Android i iOS će vas upozoravati na Bluetooth uređaje za praćenje

Android i iOS će vas upozoravati na Bluetooth uređaje za praćenje

Apple i Google uvode nove funkcije koje će upozoravati korisnike iOS-a i Androida na Bluetooth uređaje za praćenje. „Ovo će pomoći da se ... Dalje

Hakovan Europol, napadači prodaju podatke ukradene tokom napada

Hakovan Europol, napadači prodaju podatke ukradene tokom napada

Poznata hakerska grupa prodaje nešto za šta tvrde da su veoma osetljivi interni podaci koji su ukradeni početkom ovog meseca od Europola. Grupa &bd... Dalje

Dell objavio da su hakeri ukrali podatke 49 miliona kupaca

Dell objavio da su hakeri ukrali podatke 49 miliona kupaca

Dell je upozorio da su hakeri ukrali informacije o oko 49 miliona kupaca. Kompanija je na email adrese kupaca počela da šalje obaveštenja o komprom... Dalje