Android aplikacije za decu prepune trackera i oglasa
Mobilni telefoni, 06.11.2018, 10:00 AM
Naučna studija koja je obuhvatila skoro milion Android aplikacija otkrila je da većina aplikacija sadrži kod za praćenje treće strane i da su "aplikacije sa vestima i aplikacije namenjene deci" najgore u pogledu broja takozvanih trackera treće strane koji su povezani sa njima.
Istraživanje Univerziteta u Oksfordu sproveo je tim naučnika koji su preuzeli 959426 Android aplikacija iz zvanične Google Play prodavnice i analizirali domene učitavane unutar njih.
Već na početku istraživanja, istraživačima je bilo jasno da gotovo sve aplikacije koriste kod za praćenje. Oni su utvrdili da je prosečni broj trackera po aplikaciji 10 i da je 90,4% aplikacija uključivalo bar jedan tracker, a 17,9% više od 20.
Takođe su otkrili i da 13 aplikacija sadrži više od 30 trackera, ali nakon ručne analize svake od njih zaključili su da ove aplikacije objedinjuju razne vrste usluga u jedan paket, pa tako i učitavaju sve trackere svih tih usluga.
Istraživači su takođe utvrdili - kao i mnogi koji su se ranije bavili ovim pitanjem - da je velika većina trackera u vlasništvu samo nekoliko velikih kompanija, bilo direktno ili preko posrednika.
Reč je o dobro poznatim imenima - Alphabet (Googleova matična kompanija, koja trackere koristi u 88,44% svih aplikacija), Facebook (42,55%), Twitter (33,88%), Verizon (26,27%), Microsoft (22,75%), i Amazon (17,91%).
Istraživači su takođe razvrstali aplikacije u 49 kategorija a njih u osam većih kategorija kako bi ih bilo lakše pratiti i analizirati.
Prema ovoj kategorizaciji, aplikacije sa vestima i takozvane porodične aplikacije, obično namenjene deci, sadržale su najviše trackera u proseku - čak sedam po aplikaciji.
Međutim, ovo njihovo otkriće nije jedino koje se tiče oglašavanja i koda za praćenje unutar dečijih aplikacija. Samo nekoliko dana nakon što je objavljeno ovo istraživanje, sličan dokument objavio je i Univerzitet u Mičigenu. I njihovo istraživanje je pokazalo da je oglašavanje u aplikacijama za decu daleko češće nego što se ranije mislilo.
Naučnici iz Mičigena analizirali su mnogo manji uzorak od samo 135 aplikacija za decu, ali su otkrili da 95% aplikacija ima bar jedan oblik oglašavanja.
Ova studija podstakla je više od 20 organizacija koje se bave zaštitom dece da pošalju pismo američkoj Federalnoj trgovinskoj komisiji o ne samo velikom broju dečijih aplikacija koje sadrže oglase, već i o kvalitetu tih oglasa koji ponekad nisu namenjeni deci, teško ih je zatvoriti, ili vrše pritisak na decu da obavljaju kupovine u igricama.
Izdvojeno
Android dobija zaštitu od krađe podataka za ukradene i izgubljene telefone
Google je najavio da uvodi nekoliko funkcija za zaštitu podataka od krađe, od kojih će neke biti dostupne samo za Android 15+ uređaje, dok će dr... Dalje
Google najavio nove funkcije za zaštitu od prevara i malvera na Androidu
Google je ove nedelje održao godišnju konferenciju za programere, na kojoj je najavio nove bezbednosne funkcije za zaštitu od prevara koje dolaze u... Dalje
Lažne aplikacije Google, Instagram, Snapchat, WhatsApp i X kradu lozinke sa zaraženih telefona
Android aplikacije koje se predstavljaju kao Google, Instagram, Snapchat, WhatsApp i X, kradu lozinke korisnika sa zaraženih telefona. Istraživači ... Dalje
Google je prošle godine sprečio objavljivanje 2,3 miliona potencijalno opasnih Android aplikacija na Google Play
Google je objavio da je prošle godine blokirao objavljivanje 2,28 miliona Android aplikacija na Google Play zbog toga što su kršile različite smer... Dalje
Brokewell je novi trojanac koji preuzima kontrolu nad zaraženim Android uređajima i krade podatke korisnika
Istraživači bezbednosti iz kompanije ThreatFabric otkrili su novog bankarskog trojanca za Android koga su nazvali Brokewell, koji može da snimi sva... Dalje
Pratite nas
Nagrade